Helg :D

Fredag, Friday, Perjantai, Freitag, Paraskevi. It's friday today :D.. Oh jag hade praktik idag :D det var ganska roligt faktiskt, det hände jättemycket :D Killarna kom inte igen idAg på morgonen så jag var själv igen. Eftersom jag är liten och klen så brukar dom som jobba där driva med mej :D jag har verkligen ingen kraft att lyfta tunga kastruller fulla med vatten och potatis så jag brukar be någon annan att göra det, vill verkligen inte göra bort mig eller tappa något på fötterna och sen inte kunna gå :D så idag fick jag som uppgift att fördela två jättestora bleck på lite mindre som man skulle kunna rosta dom i ugnen. Efter skulle man salta och fylla på med olivolja. Vid dom 3 sista blecken tog oljan slut så jag fick ta en ny dunk, man brukar ju göra hål så att olja inte ska flyga överallt, så vi gjorde 3 hål istället för en så när jag skulle hälla kom det inte bara från ett hål utan från alla:D hehe typ på som en vattenkran när det rinner vatten. Olja rann det överallt, på golvet, på mina skor, mina kläder blev helt fettiga, oljefläckar överallt :D heheh det var verkligen katastrof, det blev jättehalt.
Min uppgift idag var att lägga upp Dagens-rätter på tallrikar, det kom nya bongar hela tiden så det blev lite stressigt :D men det var inga problem, det var kul. Inget mer om praktiken :D.
hehe och sen en grej till jag åt världens godaste grej idag, mjölkchokladpannacotta med hallonkompott och pistagenötter, jättegott :D jag o elli satt och vräkte i oss en sån när vi inte hade något att göra :D



mjam mjam..

Kategori:
Kommentera inlägget här: