ÄLSKADE NAGLAR

Nu har jag äntligen bestämt mig att jag tillslut ska fixa mina naglar med gelé igen, den här gången i salong. Jag tror det blir i American Nails i Jakobsberg innan jag åker till Grekland. Vill verkligen verkligen fixa dom. Jag älskar gelénaglar med fransk manikyr. När jag var yngre köpte jag alltid lösnaglar, såna som lossnade efter en vecka, lite nasty men. Fina var dom sålänge man inte tappat nageln och limmat på den igen sen, hemskt såg det ut sen med flera lager gammalt lim, usch. Det hände nån gång att det började mögla under och blev grönt, jag är säker på att det har hänt andra också. Speciellt när man limmat på många gånger. Man måste var jätteförsiktig att det inte kommer luft emellan för då blir det inte kul asså. Nageln har även gått sönder alltså i mitten lodrätt. Och det värsta var ju när man limmade på naglarna och råkade även limma fast fingrarna i varandra, inte kul, eller finger på nagel, sen fick man en massa fula fingermärken på sina fina nya lösnaglar. Det hände mig många gånger, sedan lärde jag mig knepet. Därför vill jag ha gelé, håller längre, är fräschare och ser mycket bättre ut.

Helt perfekta!

Bilden från Google.

Hanna:

Haha jag har råkat ut för det nu - fick mögel under naglarna av lösnaglarna, sen testade jag gelnaglar därefter men mögelt blev värre. nu har jag tagit av dem och täckt med ett vanligt nagellack men hur fick du bort det gröna?? tacksam för svar ! =)



Kram hanna

Kommentera inlägget här: