FREDAG THE BIG DAY

Idag åker jag. Eller snart åker jag, måste bara klä på mig och fixa in sista sakerna i bilen, ready set go. Fint väder är det iallafall, för tillfället är det bara 13 grader här i Stockholm men det blir nog varmare under dagen, och ju längre ner i Sverige man kommer desto varmare blir det. Det tar ungefär 5-6 timmar härifrån till Malmö där vi åker över Öresundsbron till Danmark. Genom Danmark åker vi på sådär 3 timmar, pyttelitet land. Från Danmark tar vi sen en färja över till Tyskland som tar sådär 40 minuter. Vet inte vilket ställe i Tyskland vi kommer men därifrån åker vi iallafall till min faster och kusiner som bor i Mannheim som är nära Frankfurt. Troligen stannar vi där 1-2 dagar.
Nu börjar jag bli lite osäker, ska jag ta med mig min dator eller inte? Har ändå ingen internet där nere men har en massa filmer, bilder och musik på datan. Och på dagarna finns inte mycket att göra, havet är 40 minuter från våran by så dit åker vi inte varje dag, men på våran trädgård har vi  vattensprinkers och solstolar så det funkar bra det också. Till datan har jag ingen fodral eller väska som passar. Får se hur det blir med det. Hoppas jag hittar något som passar för att jag vill verkligen ta med mig den. Kommer ångra mej om jag inte gör det det vet jag så därför får den följa med mig.
Aja, nu måste jag börja röra på mej. Men kanske mobilbloggar senare om jag orkar. Oh jag är jättehungrig nu, magen bara kurrar.
Men ha en trevlig dag och sola mycket nu när det är varmt och skönt!


Jag och Stea, saknar dej söt!

Kommentera inlägget här: