TORR HÅRBOTTEN?

Lider ni av det? Jag har det ganska ofta och jag kan säga att det är bland det värsta jag vet. Tur att mitt hår är ljust så att det inte syns, men före var det katastrof när jag hade utväxt, det såg ut som mjäll.

Jag har ett knep mot det som min mamma gjorde på mig när jag var yngre, nämligen massera olivolja i hårbotten och låt den vara i någon timme. Jag gjorde det faktiskt igår fast jag lämnade oljan hela natten och sov med en handduk i håret. Det hjälper jättemycket. Sedan tvättade jag håret med ett shampoo från Fructis som är för blont hår, passar hår som är frissigt. Shampoon är ganska tjock konsistens så den är perfekt för mina torra toppar. Jag gjorde inpackning också och efter det la jag balsam. Håret blev babylent, glansigt och jättelätt att borsta.

Orsaken till torr botten var shampoot, visste inte förräns min kusin berättade att vissa shampoon som t.ex den jag anväde förut (Pantene) innehåller silicon, så botten torkade ut och håret såg fettigt ut även om det var nytvättat, så jag bytte shampoo.


Bild från Google

 

Joachimmette:

Hello. Enjoyed your web site :-) ! ! !

Kommentera inlägget här: