LONDON

Det har redan gått en vecka sen vi var i London. Sjukt vad tiden går fort.

17:e maj:
Flyget från Arlanda gick 20:50, så jag fick rusa hem från jobbet den dagen. Framme i London kommer jag inte ihåg vilken tid vi var framme, kommer bara ihåg att det var kallt höstväder. Från flygplatsen tog vi Gatwick express till Victoria, där vi bytte till Underground (alltså tunnelbanan). Vi var framme i Tower Hill ganska så snabbt. Det var bara konstiga människor ute den kvällen :D hotellet var lätt att hitta, det låg på ett kontorsområde ca. 15 minuter från city. Novotel hette stället, väldigt fräscht och smålyxigt hotell. Den kvällen beställde vi roomservice eftersom det inte fanns något öppet i närheten och vi var hungriga. Sen skulle man ladda mobilen när man plötsligt märker att uttaget inte passar, jag hade ingen aning om att man behövde adapter :/ så vi hittade ett usb-uttag i väggen och laddade genom den, varje iPhone tog 5 timmar att ladda. Mindre kul.

18:e maj:
Vi började dagen med en kaffe på Starbucks, haha standard grej. Efter det började vi gå i affärer på Oxford street, en efter en. Butikerna där var gigantiska, flera våningar höga. Vi gick bl.a. till Primark, pull and bear, Disney store, forever21, Bershka, Victorias secret och många fler. Shopping är som en work-out, man är helt slut efteråt. Under shoppingen blev det en lunch-paus då vi satte oss i en liten pub och åt den klassiska engelska maten fish n' chips såklart. Efter det, MATKOMA med stora bokstäver. Vi fortsatte gå i affärer tills dom stängde. Sedan tillbaka till hotellet. Den kvällen åt vi sallad och desserter i hotellets restaurang.

19:e maj:
Vi vaknar lite tidigare och äter en english breakfast på hotellet, matkoma igen, haha. Deras frukost var verkligen super, kan vara den bästa jag ätit på hotell. Denna dag blev det sightseeing och lite shopping igen. Vi var och såg Big ben, Picadilly circus och lite andra sevärdheter. Lite mer shopping på Victorias secret, Dorothy Perkins och Debenhams. Eftermiddagen spenderade vi i Notting Hill där vi åt en supergod lunch/middag. Det var så fint där, så lungt. Därifrån åkte vi tillbaka till hotellet och fixade oss lite för att gå ut för en drink på ett ställe som hette Duck&Waffle? Något sånt. Vi kom dit och dom hade tydligen stängt just den dagen :( så vi åkte tillbaka till hotellet och satte oss i baren där. Beställde lite drinkar och plockmat.

20:e maj:
Kl 3:30 tog jag en taxi till Gatwick alldeles själv. Mitt flyg gick 6:30 så jag var tvungen att vara där två timmar tidigare. Taxichauffören körde iaf som en galning, trodde på riktigt att jag skulle dö. Mina systrar kom hem senare samma kväll. Önskar att vi kunde ha åkt tillsammans men jag var tvungen att jobba den dagen.

Ett bild-inlägg kommer komma :)

Kommentera inlägget här: