Turister i Aten.

Jag vill berätta om en rolig grej som hände i somras när vi var i Aten. Jag, Sofia och mamma hade en heldag med min gudmor som bor i Glyfada, Aten. Vi umgicks hela dagen, åt, fikade osv. På eftermiddagen åkte vi in till Aten för att besöka Lycabettus berget. Man åker upp till berget med en hiss typ eller cable car, Teleferik heter den. Utsikten uppe på berget är magiskt, man ser hela Aten därifrån, så himla vackert. Vi tog en massa bilder och såg solnedgången, det var även fullmåne då. Nu till det roliga. Efter att Sofia hade knäppt några bilder på mig kom en man fram till mig och frågade om jag kan kunde ställa upp på bild med hans dotter? tror det var så. Klart att jag ställde upp, varför inte liksom. Vi tar en bild, sen ville plötsligt alla i hans sällskap ta en bild med mig, så himla roligt. En efter en tar vi bilder :D Vi frågade honom varifrån han kom, Egypten sa han. Han sa att dom ville ha en bild med en äkta grekisk kvinna och därför ville dom ta en bild med mig. Han frågade varifrån vi kommer så vi förklarade att vi är halvgreker som bor i Sverige. Det var en kul känsla, det här kommer jag minnas. Tråkigt bara jag inte har någon bild med dom. 
Om ni någonsin åker till Aten måste ni besöka det här stället.
Kommentera inlägget här: