KAFE

Hello!!
Hur mår ni? :) Jag mår bra, inte förkyld längre, bara lite snuvig men det går snart över, vad har ni för er då? Jag ligger i sängen med laptopen över mig, inne på facebook som vanligt. Har precis ätit kritharaki med grillad zuccini, jag är gud i köket haha, himmelsk gott det blev. Funderar på att se någon film snart och typ sova sen eller nåt. Idag har jag varit med Anastasia för en kafe, jag vet inte hur länge vi satt där och bara pratade och pratade våra samtalsämnen tycktes aldrig ta slut, trevligt var det. Vi var i Platia Aristotelous där det är en hel rad med kafeterior på varandra nästan, fullt med folk varje dag. Förut gick jag alltid till paralia och tog en kafe där men nu på senaste tiden är jag mest i Aristotelous eller någonstans åt helvete i Krini eller Kalamaria där man kommer bara med bil, på den sidan av stan är kafeteriorna mitt i ingenstans vid vägen, men det är dom finaste ställena med finaste utsikterna över Thessaloniki, så vackert, speciellt på kvällen, gud! Igår pratade jag med min kusin Anna i telefon i evigheter, hon och mina systar kommer om 6 veckor, jag längtar så mycket. Saknar allt ljud i huset, här är det så tyst alltid så man hör varenda detalj som grannarna gör, speciellt han ovanför mitt rum.

Paralia, vackraste Thessaloniki, längtar till sommaren <3

 

Kommentera inlägget här: