THS INV STARVING FOR PERFECTION

Det går en en Amerikansk dokumentär på TV just nu om tjejer med ätstörningar. Som jag sagt förut också tycker jag det är intressant att kolla på såna här dokumentärer som handlar om vikt och sånt. Man ser verkligen hur folk lider, det är synd att dom kollar sig i spegeln och ser någon helt annan person, det är sjukt. Visst ingen är perfekt. Många kämpar för att gå ner i vikt och bli smala och så finns det dom som försöker gå upp i vikt för att bli normalviktiga, det är inte lätt kan jag säga. Det är lättare att gå ner, men att gå upp är en kamp för underviktiga. Min åsikt, jag tycker inte att catwalkmodellerna t.ex ser bra ut, gående skelett eller vad tycker ni? Man ser i ansiktena att dom är sjuka, helt bleka i ansiktet och svullna ögon, kläderna sitter löst och benen syns, usch! Jag lider när jag ser dom. Visst det här med att modellerna måste vara girafflånga och size zero vet jag anledningen till, men nu har det blivit överdrivet, det är sjukt. Catwalkmodellerna lever på droger för att inte gå upp i vikt. Det är sjukt sorgligt.


Vilket föredrar ni?

Kommentera inlägget här: