IRAKLIS

Hej Sverige!!

Jag glömde berätta om det som hände i måndags. Jag kan bara säga att grekiska fotbollsfans är galna. I måndags skulle jag och Anastasia åka någonstans på eftermiddan men det blev ingenting av det för att det hände en grej så hon inte kunde lämna lägenheten i flera timmar. Så vi bestämde träff i Aristotelous lite senare. Som vanligt tog jag bussen från Harilaou alltså här jag bor. På en busstation stannar bussen och alla kliver av, jag satt och lyssnade på musik så jag hörde inte vad chauffören sa, så jag gjorde som alla andra och klev av utan att veta vad som pågick. Jag går nu i någon kilometer med 15cm klackar och det börjar regna, då ser jag att poliser har stängt av vägen, hela Tsimiski var stängd, man kunde promenera men inga bilar kunde åka förbi. Jag går någon kilometer till och känner lukten av att någonting brinner. Fotbollsfansen av Iraklis hade satt eld på papperskorgar och soptunnor över hela Tsimiski, det var kaos för att det hänt något och att laget inte får spela, vet inte vad det var frågan om. Jag gick förbi soptunnor som brann, usch vad hemskt det var, jag var så rädd så jag tog en annan väg till Platia Aristotelous där det var ännu mer kaos, jag kunde inte nästan gå förbi nånstans för att det var poliser överallt och det brann. Jag var rädd att inte få någon eldklot i huvet, första gången i mitt liv jag såg något sånt. Tillslut hittade jag Anastasia och vi hittade en väg ut från stan för allt var ju spärrat. Det tog oss nästan en timme att åka till Cosmos den dagen. Vi åkte till Cosmos, jag åt på Goody's och sen drinkar på Friday's. Vi smakade en ny drink, Mojito med cocosnöt, så himla gott. Bästa drinkarna finns på Friday's, inget tal om det.
Kommentera inlägget här: