TYTTÖ SINÄ OLET TÄHTI

Jag har precis kollat på en dvd, hittade den här hemma. Det är en finsk film som heter "Tyttö sinä olet tähti", jag brukar inte gilla finska filmer men den här är bra. Det handlar om en tjej som vill bli sångerska fast hennes föräldrar vill att hon ska bli läkare, hon lyssnar på sitt hjärta och gör exakt det hon vill göra. Killen som hjälper henne driver med henne från början, men sen blir han kär i henne, samma med henne. Dom är två helt olika personer men ändå passar dom ihop.
Det brukar vara så, omaka människor som har absolut ingenting gemensamt brukar klicka, lite roligt faktiskt.
Det fick mig att tänka, det är faktiskt insidan som räknas. Jag är sån som brukar bry mig om personlighet och inte utseende. Visst kollar jag om jag ser nån snygging på stan och så. Jag gillar killar som är sig själva.
Jag vill vara bekväm. Jag vill att folk ska tycka om mig som jag är och inte för att jag ser ut som jag gör. Vara omtyckt när jag har fixat mig, eller när jag bara har pyjamas på mig, osminkad och allt det. Jag är en person som gillar att fixa mig, och jag gör det för min egen skull och inte för nån annans. Jag använder klackskor till vardags för att jag känner för det, för att jag känner mig bekväm i det, jag kan gå och fika bara i mjukisar, inga problem. Jag gör det jag känner för.


Jag i somras <3

Kommentera inlägget här: